Home

Friday, October 9, 2009

JANG ACCIDENT.!!

KUANTAN: 3 Oct, Seorang pelajar di insitusi tempatan di Dungun, Terengganu nyaris maut apabila motosikal yg ditunggangnya jatuh terseret semasa mengambil selekoh tajam yang curam susur keluar semambu lebuhraya pantai timur, di sini, semalam.


Kejadian terjadi kira-kira jam 1.30 pagi itu berlaku ketika Muhammad Afzan,20, bersama Mat Hisyam,20, kawan pelajar terbabit menungang motosikal bersama2 semasa menuruni susur keluar yg curam itu. mangsa yang ikut belakang motosikal kawannya itu didapati brake mengejut serta hilang kawalan lalu terjatuh ketika kawannya memberi isyarat brake. didapati kawannya tidak dapat melihat keadaan jalan dengan jelas dihadapan dengan keadaan jalan yang gelap gelita tanpa lampu jalan.


Pelajar terbabit dari Dungun yang sedang menuju ke Kuantan sebaik kejadian berlaku..
Motosikal ditunggang pelajar tersebut terjatuh dan terseret kira-kira 50 meter semasa menuruni curam berkenaan..


seorang saksi yang dikenal qry,20, dia ternampak kawannya menungang dengan agak laju selepas memotong beliau di susur keluar tersebut..


mangsa yang mengalami kecederaan yang teruk apabila tangan kirinya patah dan kaki mangsa mengalami luka2 serius. mangsa di hantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan, disini , untuk diberi rawatan rapi sblm di tukarkan ke hospital Kota Bharu, tempat tinggal mangsa..


Alhamdulillah, tiada apa2 yang teruk berlaku, mungkin mengambil masa yang lama untuk pulihkan tangan yang patah itu.. moto mangsa mengalami kerosakan yang teruk di bahagian kiri sehingga tayar moto 2 terbengkok.


kini mangsa berada di rumah beliau di Pasir Mas,Kelantan untuk bercuti rehat sehingga kakinya sembuh... aku harap kita sama2 dapat doakan kesihatan beliau sehingga cpt smbuh
N@Z-




E_sham388-1 copy
-time nie aku,nizam, jak n geng myvi g lawat jang kt Hopital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan.

 

*tuk thu perkembangan terkini jang klik d sini=====>>

No comments: